Наставничество

Цель программы:

  1. создание условий для самореализации, для приобретения практических навыков, необходимых для педагогической деятельности,
  2. закрепления молодых специалистов в коллективе,
  3. оказание психологической и методической помощи молодому специалисту при адаптации в педагогическом, ученическом и родительском коллективах.
Задачи программы:
  1. выявление уровня профессиональной подготовки молодого специалиста;
  2. оказание практической помощи в преподавании предметов, в воспитательной работе с учащимися;
  3. повышение уровня общедидактической и методической подготовки к организации и проведению учебно-воспитательной работы;
  4. обеспечение постоянного освоения современной педагогической теории и практики;
  5. проведение обмена опытом успешной педагогической деятельности;
  6. создание условий для саморазвития молодого специалиста.
Особое место в системе совершенствования образовательного процесса занимает организация методической помощи начинающему педагогу. Это связано с тем, что начинающие педагоги являются специалистами в какой-либо области знаний, но не имеют практического педагогического опыта. Поэтому начинающему педагогу следует оказывать особую систематическую и разностороннюю помощь. В гимназии №3 г. Бреста действует положение о наставничестве. Система работы с молодыми специалистами регламентируется следующими документами:
  • Положением о наставничестве
  • Планом работы школы молодого специалиста;
Эффективность деятельности молодого специалиста обусловлена тщательной подготовкой:
Первый этап. Организация наставничества и работы с молодыми специалистами начинается с разработки, рассмотрения и утверждения «Положения о наставничестве».
«Положение о деятельности наставника молодого специалиста».
Второй этап. На втором этапе составляется перспективный план работы

Положение о наставничестве

развернуть

Картинки галочка (45 фото) » Юмор, позитив и много смешных картинок1. Агульныя палажэнні

1.1. Школьнае настаўніцтва - разнавіднасць індывідуальнай выхаваўчай работы з настаўнікамі, якія не маюць працоўнага стажу педагагічнай дзейнасці ў адукацыйных установах або са спецыялістамі, прызначанымі на пасаду, па якой яны не маюць вопыту працы.

Настаўнік - вопытны настаўнік, які валодае высокімі прафесійнымі і маральнымі якасцямі, веданнем у вобласці методыкі выкладання і выхавання.

Малады спецыяліст - пачатковец настаўнік, як правіла, авалодаў ведамі асноў педагогікі па праграме вышэйшых і сярэдніх прафесійных педагагічных устаноў, праявіў жаданне і схільнасць да далейшага ўдасканаленні сваіх навыкаў і ўменняў. Ён павышае сваю кваліфікацыю пад непасрэдным кіраўніцтвам настаўніка па ўзгодненым плане прафесійнага станаўлення.

1.2. Школьнае настаўніцтва прадугледжвае сістэматычную індывідуальную працу дасведчанага настаўніка па развіццю ў маладога спецыяліста неабходных навыкаў і ўменняў вядзення педагагічнай дзейнасці. Яно заклікана найбольш глыбока і ўсебакова развіваць наяўныя ў маладога спецыяліста веды ў галіне прадметнай спецыялізацыі і методыкі выкладання.

1.3. Прававой асновай інстытута школьнага настаўніцтва з'яўляюцца сапраўднае Становішча, іншыя нарматыўныя акты Міністэрства адукацыі і навукі РБ.

Картинки галочка (45 фото) » Юмор, позитив и много смешных картинок2. Мэты і задачы настаўніцтва

2.1. Мэтай школьнага настаўніцтва ў адукацыйным установе з'яўляецца аказанне дапамогі маладым настаўнікам у іх прафесійным станаўленні, а таксама фарміраванне ў школе кадравага ядра.

2.2. Асноўнымі задачамі школьнага настаўніцтва з'яўляюцца:

  • прывіццё маладым спецыялістам цікавасці да педагагічнай дзейнасці і замацаванне настаўнікаў у адукацыйным установе;
  • паскарэнне працэсу прафесійнага станаўлення настаўніка і развіццё здольнасці самастойна і якасна выконваць ускладзеныя на яго абавязкі па займаемай пасады;
  • адаптацыя да карпаратыўнай культуры, засваенне лепшых традыцый калектыву школы і правілаў паводзін у адукацыйным установе, свядомага і творчага адносіны да выканання абавязкаў настаўніка.

Картинки галочка (45 фото) » Юмор, позитив и много смешных картинок3. Арганізацыйныя асновы настаўніцтва

3.1. Школьнае настаўніцтва арганізуецца на аснове загаду дырэктара школы.

3.2. Кіраўніцтва дзейнасцю настаўнікаў ажыццяўляе намеснік дырэктара школы па вучэбнай рабоце і кіраўнікі метадычных аб'яднанняў, у якіх арганізуецца настаўніцтва.

3.3. Кіраўнік метадычнага аб'яднання падбірае настаўніка з найбольш падрыхтаваных настаўнікаў, якія валодаюць высокім узроўнем прафесійнай падрыхтоўкі, камунікатыўнымі навыкамі і гнуткасцю ў зносінах, якія маюць вопыт выхаваўчай і метадычнай працы, стабільныя паказчыкі ў працы, багаты жыццёвы вопыт, здольнасць і гатоўнасць дзяліцца прафесійным вопытам, сістэмнае ўяўленне аб педагагічнай дзейнасці і працы школы, пераважна стаж педагагічнай дзейнасці не менш пяці гадоў, у тым ліку не менш двух гадоў па дадзеным прадмеце.

Настаўнік павінен валодаць здольнасцямі да выхаваўчай працы і можа мець адначасова не больш двух падшэфных.

3.4. Кандыдатуры настаўнікаў разглядаюцца на пасяджэннях метадычнага аб'яднання, ўзгадняюцца з намеснікам дырэктара па вучэбнай рабоце і зацвярджаюцца на пасяджэнні Метадычнага аб'яднання.

3.5 Прызначэнне настаўніка вырабляецца пры ўзаемнай згодзе меркаванага настаўніка і маладога спецыяліста, за якім ён будзе замацаваны загадам дырэктара школы з указаннем тэрміну настаўніцтва. Як правіла, настаўнік прымацоўваецца да маладому спецыялісту на тэрмін не менш аднаго года.

3.6. Настаўніцтва усталёўваецца над наступнымі катэгорыямі супрацоўнікаў адукацыйнай установы:

  • упершыню прынятымі настаўнікамі (спецыялістамі), не маючымі працоўнага стажу педагагічнай дзейнасці ў адукацыйных установах;
  • выпускнікамі вочных вышэйшых і сярэдніх спецыяльных навучальных устаноў, якія прыбылі ў адукацыйную ўстанову;
  • выпускнікамі непедагагічных прафесійных адукацыйных устаноў, якія завяршылі вочнае, завочнае або вячэрняе навучанне і не маючымі працоўнага стажу педагагічнай дзейнасці ў адукацыйных установах;
  • настаўнікамі, перакладзенымі на іншую працу, калі выкананне імі службовых абавязкаў патрабуе пашырэння і паглыблення прафесійных ведаў і авалодання новымі практычнымі навыкамі;
  • настаўнікамі, якія маюць патрэбу ў дадатковай падрыхтоўцы для правядзення ўрокаў ў пэўным класе (па пэўнай тэматыцы).

3.7. Замена настаўніка вырабляецца загадам дырэктара школы ў выпадках:

  • звальнення настаўніка;
  • пераводу на іншую працу падшэфнага або настаўніка;
  • прыцягнення настаўніка да дысцыплінарнай адказнасці;
  • псіхалагічнай несумяшчальнасці настаўніка і падшэфнага.

3.8. Паказчыкамі ацэнкі эфектыўнасці працы настаўніка з'яўляецца выкананне мэтаў і задач маладым настаўнікам у перыяд настаўніцтва. Ацэнка вырабляецца на прамежкавым і выніковым кантролі.

3.9. Па ініцыятыве настаўнікаў яны могуць ствараць орган грамадскага самакіравання - Савет настаўнікаў.

Картинки галочка (45 фото) » Юмор, позитив и много смешных картинок4. Абавязкі настаўніка:

  • ведаць патрабаванні заканадаўства ў сферы адукацыі, ведамасных нарматыўных актаў, якія вызначаюць правы і абавязкі маладога спецыяліста па займаемай пасадзе;
  • распрацоўваць сумесна з маладым спецыялістам план прафесійнага станаўлення апошняга з улікам ўзроўню яго інтэлектуальнага развіцця, педагагічнай, метадычнай і прафесійнай падрыхтоўкі па прадмеце;
  • вывучаць дзелавыя і маральныя якасці маладога спецыяліста, яго стаўленне да правядзення заняткаў, калектыву школы, навучэнцам і іх бацькам, захапленні, схільнасці, круг досугового зносін;
  • знаёміць маладога спецыяліста са школай, з размяшчэннем вучэбных класаў, кабінетаў, службовых і бытавых памяшканняў;
  • уводзіць у пасаду (знаёміць з асноўнымі абавязкамі, патрабаваннямі, што прад'яўляюцца да настаўніка-предметнику, правіламі ўнутранага працоўнага распарадку, аховы працы і тэхнікі бяспекі);
  • праводзіць неабходнае навучанне; кантраляваць і ацэньваць самастойнае правядзенне маладым спецыялістам навучальных заняткаў і пазакласных мерапрыемстваў; распрацоўваць сумесна з маладым спецыялістам План прафесійнага станаўлення; даваць канкрэтныя заданні з вызначаным тэрмінам іх выканання; кантраляваць працу, аказваць неабходную дапамогу;
  • аказваць маладому спецыялісту індывідуальную дапамогу ў авалоданні педагагічнай прафесіяй, практычнымі прыёмамі і спосабамі якаснага правядзення заняткаў, выяўляць і сумесна ўстараняць дапушчаныя памылкі;
  • асабістым прыкладам развіваць станоўчыя якасці маладога спецыяліста, карэктаваць яго паводзіны ў школе, прыцягваць да ўдзелу ў грамадскім жыцці калектыву, садзейнічаць развіццю агульнакультурнага і прафесійнага кругагляду;
  • удзельнічаць у абмеркаванні пытанняў, звязаных з педагагічнай і грамадскай дзейнасцю маладога спецыяліста, уносіць прапановы аб заахвочванні або прымяненні мер выхаваўчага і дысцыплінарнага ўздзеяння; весці часопіс працы настаўніка і перыядычна дакладваць кіраўніку метадычнага аб'яднання аб працэсе адаптацыі маладога спецыяліста, выніках яго працы;
  • падводзіць вынікі прафесійнай адаптацыі маладога спецыяліста, складаць справаздачу па выніках настаўніцтва з заключэннем аб выніках праходжання адаптацыі, з прапановамі па далейшай працы маладога спецыяліста.

Картинки галочка (45 фото) » Юмор, позитив и много смешных картинок5. Правы настаўніка:

  • са згоды дырэктара падключаць для дадатковага навучання маладога спецыяліста іншых супрацоўнікаў школы;
  • патрабаваць рабочыя справаздачы ў маладога спецыяліста як у вуснай, так і ў пісьмовай форме.

Картинки галочка (45 фото) » Юмор, позитив и много смешных картинок6. Абавязкі маладога спецыяліста

6.1. Кандыдатура маладога спецыяліста для замацавання настаўніка разглядаецца на пасяджэнні МА з указаннем тэрміну настаўніцтва і будучай спецыялізацыі і зацвярджаецца загадам дырэктара школы.

6.2. У перыяд настаўніцтва малады спецыяліст абавязаны:

  • вывучаць нарматыўныя дакументы, якія вызначаюць яго службовую дзейнасць, структуру, штаты, асаблівасці дзейнасці школы і функцыянальныя абавязкі па займаемай пасады;
  • выконваць план прафесійнага станаўлення ва ўстаноўленыя тэрміны;
  • пастаянна працаваць над павышэннем прафесійнага майстэрства, авалодваць практычнымі навыкамі па займаемай пасадзе;
  • вучыцца ў настаўніка перадавым метадам і формам працы, правільна будаваць свае ўзаемаадносіны з ім;
  • удасканальваць свой агульнаадукацыйны і культурны ўзровень;
  • перыядычна даваць справаздачу аб сваёй працы перад настаўнікам і кіраўніком метадычнага аб'яднання.

7. Правы маладога спецыяліста

Малады спецыяліст мае права:

  • ўносіць на разгляд адміністрацыі школы прапановы па ўдасканаленні працы, звязанай з настаўніцтва;
  • абараняць прафесійную гонар і годнасць;
  • знаёміцца з скаргамі і іншымі дакументамі, якія змяшчаюць ацэнку яго працы, даваць па іх тлумачэння;
  • павышаць кваліфікацыю зручным для сябе спосабам.

Картинки галочка (45 фото) » Юмор, позитив и много смешных картинок8. Кіраўніцтва працай настаўніка

8.1. Арганізацыя працы настаўнікаў і кантроль іх дзейнасці ўскладаецца на намесніка дырэктара па вучэбнай рабоце.

8.2. Намеснік дырэктара па УР абавязаны:

  • прадставіць прызначанага маладога спецыяліста настаўнікам школы, аб'явіць загад аб замацаванні за ім настаўніка;
  • стварыць неабходныя ўмовы для сумеснай працы маладога спецыяліста з замацаваным за ім настаўнікам;
  • наведаць асобныя ўрокі і пазакласныя мерапрыемствы па прадмеце, якія праводзяцца настаўнікам і маладым спецыялістам;
  • арганізаваць навучанне настаўнікаў перадавым формам і метадам індывідуальнай выхаваўчай працы, асновам педагогікі і псіхалогіі, аказваць ім метадычную і практычную дапамогу ў складанні планаў работы з маладымі спецыялістамі;
  • вывучыць, абагульніць і распаўсюдзіць станоўчы вопыт арганізацыі настаўніцтва ў адукацыйным установе;
  • вызначыць меры заахвочвання настаўнікаў.

8.3. Непасрэдную адказнасць за працу настаўнікаў з маладымі

спецыялістамі нясуць кіраўнікі метадычных аб'яднанняў.

Кіраўнік метадычнага аб'яднання абавязаны:

  • разгледзець на пасяджэнні метадычнага аб'яднання індывідуальны план працы настаўніка;
  • правесці інструктаж настаўнікаў і маладых спецыялістаў;
  • забяспечыць магчымасць ажыццяўлення настаўнікам сваіх абавязкаў у адпаведнасці з сапраўдным Палажэннем;
  • ажыццяўляць сістэматычны кантроль працы настаўніка;
  • заслухаць і зацвердзіць на пасяджэнні метадычнага аб'яднання справаздачы маладога спецыяліста і настаўніка і прадставіць іх намесніку дырэктара па УР.

Картинки галочка (45 фото) » Юмор, позитив и много смешных картинок9. Дакументы, якія рэгламентуюць настаўніцтва

9.1. Да дакументаў, які рэгламентуе дзейнасць настаўнікаў, адносяцца:

  • сапраўднае Становішча;
  • загад дырэктара школы аб арганізацыі настаўніцтва;
  • планы работы педагагічнага савета і метадычных аб'яднанняў;
  • пратаколы пасяджэнняў педагагічнага савета, метадычных нарад, на якіх разглядаліся пытанні настаўніцтва;
  • метадычныя рэкамендацыі і агляды па перадавому вопыту правядзення працы па наставничеству.

Дадатак 2

аб дзейнасці настаўніка маладога спецыяліста

1. Агульныя палажэнні

Настаўнік прызначаецца для аказання дапамогі маладому спецыялісту ў набыцці практычных навыкаў, неабходных для педагагічнай працы па займаемай пасадзе, выпрацоўцы ўмення прымяняць тэарэтычныя веды, атрыманыя ў педагагічным інстытуце ў канкрэтнай практычнай працы, а таксама набыцця практычнага вопыту і далейшае асваенне разнастайных сучасных тэхналогій навучання, развіцця пазнавальна-разумовай дзейнасці навучэнцаў.

2. Задачы і змест працы

Настаўнік маладога спецыяліста-пачаткоўца працаваць у школе:

2.1. знаёміць маладога спецыяліста з дзейнасцю педагагічнага калектыву школы;

2.2. аказвае дапамогу ў вывучэнні навучальных праграм і тлумачальных запісак да іх;

2.3. дапамагае скласці тэматычны план, падабраць матэрыял для

сістэматычнага паўтарэння, практычных і лабараторных работ, тэматычных экскурсій;

2.4. аказвае метадычную дапамогу ў падрыхтоўцы ўрокаў, падборы

дыдактычных матэрыялаў, наглядных дапаможнікаў, кантрольных работ і т. п.;

2.5. наведвае ўрокі маладога спецыяліста з наступным дбайным аналізам;

2.6. арганізуе наведванне ўрокаў калег па метадычнаму аб'яднанню і ўрокаў лепшых настаўнікаў школы з наступным сумесным абмеркаваннем і аналізам;

2.7. аказвае дапамогу ў падборы метадычнай літаратуры для самаадукацыі;

2.8. кантралюе і накіроўвае працу маладога спецыяліста па самаадукацыі.

  1. Парадак прызначэння настаўніка.

3.1 Кандыдатура настаўніка рэкамендуецца метадычным саветам школы.

Дырэктар школы выдае загад аб прызначэнні настаўніка.

4. Кантроль

4.1. Дзейнасць настаўніка кантралюе дырэктар школы або яго намеснік.

4.2. Дырэктар школы або яго намеснік адзін раз у чвэрць заслухоўвае справаздачу настаўніка.

4.3. Прадстаўнікі метадычнага аб'яднання наведваюць урокі маладога спецыяліста і пазакласныя мерапрыемствы, арганізаваныя ім, з наступным абмеркаваннем і аналізам.

свернуть

Молодые специалисты

развернуть

Молодые специалисты 2023/2024 учебный год

п/п

ФИО

Предмет, специальность

Наставник, специальность

1.

Хорошун Яна Николаевна

(2-ой год)

Учитель английского языка

Ятченко Наталья Николаевна, учитель английского языка

2.

Чернякевич Сергей Михайлович

(2-ой год)

Учитель истории

Куц Валерий Валерьевич, учитель истории и обществоведения

3.

Вабищевич Виктория Николаевна

(1-ый год)

Учитель начальных классов

Полетай Наталия Георгиевна, учитель начальных классов

 

 

 

свернуть

План работы наставника

развернуть

План работы учителя-наставника Ятченко Натальи Николаевны,

 учителя английского языка,

с молодым специалистом Хорошун Яной Николаевной,

учителем английского языка,

на 2022-2023 учебный год

 

Планируемые мероприятия

Сентябрь

·        Планирование и организация работы по предмету (особенности преподавания иностранного языка в школе, знакомство с УМК, методической литературой, изучение основных тем программ, составление календарно-тематического планирования, разработка поурочных планов).

·        Изучение рекомендаций и помощь в заполнении классного журнала.

·        Рекомендации по выполнению единых требований к ведению тетрадей (изучение инструкции, советы при проверке тетрадей).

·        Методические разработки: требования к анализу урока и деятельности учителя на уроке. Типы, виды, формы урока.

·        Оказание помощи в выборе темы по самообразованию.

Октябрь

·        Собеседование по работе с документацией, нормами оценок.

·        Методические разработки: «Особенности обучения иностранному языку на начальном этапе».

·        Оказание консультативной помощи в подготовке к урокам по английскому языку.

·        Посещение уроков молодого учителя с целью знакомства с работой, выявления затруднений, оказания методической помощи.

Ноябрь

·        Обучение составлению отчетности по окончанию четверти.

·        Организация индивидуальной работы с учащимися, выявление одаренных и неуспевающих детей, построение системы работы с данными категориями детей.

·        Практическое занятие: "Использование современных образовательных технологий в учебном процессе".

·        Взаимопосещение учебных занятий.

Декабрь

·        Практическое занятие «Методика проведения внеклассных мероприятий по предмету»

·        Беседа «Самоанализ урока. Виды самоанализа».

·        Взаимопосещение и анализ учебных занятий.

Январь

·       Индивидуальная беседа: Психолого-педагогические требования к проверке, учету и оценке знаний учащихся;

·       Практикум: Домашнее задание: как, сколько, когда;

·       Обмен мнениями по теме «Факторы, которые влияют на качество преподавания»;

Февраль

·       Посещение уроков, мероприятий, классных часов, праздников у опытных учителей школы;

·       Посещение уроков молодого учителя с целью выявления затруднений, оказания методической помощи;

·       Подготовка методического и практического материала к районному семинару.

Март

·       Дискуссия: Трудная ситуация на занятии и ваш выход из неё; Анализ педагогических ситуаций. Анализ различных стилей педагогического общения (авторитарный, либеральнопопустительский, демократический). Преимущества демократического стиля общения.

·       Беседа «Виды контроля, их рациональное использование на различных этапах изучения программного материала».

·       Участие молодого специалиста в методической неделе.

Апрель

·       Беседа «Содержание формы и методы работы педагога с родителями»

·       Практическое занятие «Здоровьесберегающие технологии на уроке английского языка».

·       Посещение и анализ уроков.

Май

·       Выступление по теме самообразования на УМО.

·       Подведение итогов работы наставника с молодым специалистом: отчет наставника о результатах проделанной работы.

·       Анализ достижений молодого специалиста за 2022-2023 учебный год.

·       Рефлексия педагогической деятельности. Планирование работы на следующий учебный год.

 

свернуть
поделиться в:
Официальный сайт Республики Беларусь
Интерактивный информационный интернет-ресурс kids.pomogut.by
ИДН ОВД администрации Ленинского района г.Бреста
БРЕСТСКИЙ ОБЛАСТНОЙ ИСПОЛНИТЕЛЬНЫЙ КОМИТЕТ
Интернет-портал ОО "БРПО"
Министерство здравоохранения
Интернет-портал ОО "БРСМ"